Un contribuitor major la inhibitiile noastre in jurul acceptarii laudelor este cultura „criticii constructive”.

In fiecare intalnire individuala sau in fiecare evaluare anuala, cu totii ne asteptam la temutul „dar” dupa ce am auzit ce am facut bine. Suntem mai obisnuiti sa auzim ceea ce trebuie sa imbunatatim, decat laude necalificate.

Cat de confortabil ne simtim cand primim recunoastere depinde si de modul in care este oferit – un anunt in fata a 40 de colaboratori (sau invitati la petrecere!) Este suficient pentru a face un fior introvertit!

Am intampinat dificultatile de a sarbatori realizarea in multe dintre joburile mele. Sa ai un „angajat al lunii”, de exemplu, poate ajuta la normalizarea laudelor la locul de munca si la generarea motivatiei, dar am vazut si cum poate starni invidia si concurenta.

O abordare mai relaxata de lauda este aceea de a avea un canal „kudos” pe o platforma de mesagerie. Acest lucru permite tuturor sa-si impartaseasca recunostinta fata de ceilalti membri cu putin mai multa intimitate si discretie.

Dar, in cele din urma, metode ca acestea nu au impactul laudelor fata in fata. Deci, cum putem accepta laudele intr-un mod corect?

Post Your Thoughts