„Cultura Bro”, sau „cultura chilotilor” asa cum se numeste in Regatul Unit, acopera o multitudine de pacate. Dar poate fi descris ca fiind un comportament tribal greoi, sexist, nepotrivit al oamenilor prea increzatori si arogati. Din pacate, nu este prea greu de gasit: este prezent in campusurile universitare, in echipele sportive si in locurile de munca din intreaga lume. In cel mai bun caz, ea se manifesta sub forma de condescendenta, macho posturand si „banter” neadecvat fata de femei, dar prea adesea escaladeaza in discriminare, bullying, excludere si chiar hartuire sexuala si agresiune.

Otrava culturii Bro in afaceri

Cultura Bro a infestat unele organizatii globale, cu cazuri de profil inalt la Google si Uber facand titluri in intreaga lume. Firmele de afaceri, jocurile video si finantele par a fi deosebit de fertile pentru acest fenomen. Unele dintre motivele pentru aceasta, cum ar fi subreprezentarea femeilor in aceste domenii, sunt explorate in acest raport Business Insider in insidioasa natura a culturii la locul de munca.

Prinderea culturii Bro pe lumea tehnologica a fost expusa de Emily Chang, producator executiv al tehnologiei Bloomberg, in cartea sa din 2018, „Brotopia: Breaking the Boys ‘Club din Silicon Valley”.

Problema este abordata direct in aceasta animatie, care a avut peste 7,7 milioane de vizionari pe YouTube. (Un cuvant de avertizare, desi: desi recunoasterea unei productii Disney-Pixar, acest mini-film de opt minute nu trage nici o lovitura care sa se ocupe de o astfel de tema pentru adulti si include o cantitate mica de limbaj brut printre intelepciune si patos.)

Post Your Thoughts