Cand te urci intr-un Cadillac, ai in minte o intreaga felie de civilizatie americana. In cap ti se amesteca imagini legate de lux, forme elegante, opulenta, rafinament si bani, foarte multi bani. Incercind sa pastreze cate ceva din toate acestea, constructorul american se redefineste ca un producator de masini accesibile, pentru cei care vor totui sa plateasca un pret peste medie.

Primul argument in favoarea acestei repozitionari ar fi motorizarea Diesel (motorul de 1,9 prezent si pe Saab) motorizare care acum cativa ani nici nu ar fi putut fi conceputa in piata de peste Ocean. Dar piata de peste Ocean s-a mutat aici, iar masinile nu mai sunt construite pe principiul consumului care sfideaza cererea, ci pe principiul adaptarii la cerintele pietei. Iar piata europeana e una foarte pretentioasa. Si cere diesel, mult diesel.

Al doilea argument ar fi legat de instalatia de aer conditionat. Stiu, pare ca sunt carcotas, pare ca sunt gica contra, dar totusi, cand iei un Cadillac de volan te astepti macar la un display cu led-uri in zona aerului conditionat, si nu la trei comutatoare mecanice, care te duc invariabil cu gandul la butoanele grasute de aer conditionat ale Loganului. E o greseala flagranta a constructorului, consider ca indiferent de clasa de echipare, un Cadillac ar trebui sa ramina un Cadillac, si ca nu ar trebui sa vezi comutatoare mecanice la zona de aer conditionat, intr-o piata in care si cea mai simpla masina de consum europeana ar display electric.

Dupa ce am spus tot ce era de rau, sa revenim la lucrurile mai bune. Motorul este unul absolut exceptional. Masina e facuta in Suedia, iar raportul cutie, motor, tren de rulare e de departe unul din cele mai reusite pe care le-am avut vreodata pe mina, indiferent de combustibil, benzina sau motorina. Masina fuge si se opreste de parca o pui cu mina, iar sonorizarea atent controlata te lasa sa savurezi un pic de zgomot brut, dar fara sa te deranjeze, exact atat cat trebuie ca sa intelegi ca ai dedesubt o herghelie de 150 cai putere.

Interiorul este de asemenea unul de exceptie. Calitatea materialelor, atentia fata de detalii si imbinarea eleganta a elementelor de interior iti aduc aminte ca esti intr-un Cadillac. Iar Cadillac inseamna, dupa cum spuneam, lux, forme elegante, rafinament si bani. De care o sa ai nevoie daca vrei sa cumperi aceasta masina, pentru ca pretul ei este relativ mai mare cu aproximativ 15%-20% fata de masinile din aceeasi gama. Primesti insa ceva in plus: prestanta. Daca asa ceva te incalzeste, eu recomand calduros sa o cumperi, pentru ca BLS-ul da cea mai mare cantitate de prestanta pe EURO cheltuit.

Post Your Thoughts