Un studiu realizat de Gemius si Evensys vorbeste despre cum vad utilizatorii romani de internet brandurile, “poate gasesc ceva interesant in el”. M-am uitat prin el si am gasit cateva lucruri care merita amintite, chiar daca un pic in fuga. Nu intru in detalii privind metodologia studiului sau reprezentativitatea lui, gasiti mai multe in studiu, daca sunteti interesati, ci il iau ca atare, ca o initiativa privata de descriere a unor perceptii, fara pretentii de reper in piata.

Ce e clar din studiu e prezenta Coca-Cola in topul preferintelor, lucru care nu ma mira. Imediat dupa apare, la fel de putin surprinzator, Nokia. In ceea ce priveste brandurile locale, Dacia ramine in top, urmata de Arctic si Ursus la distanta mare. Brandurile cele mai prezente in online sunt Google urmata de Yahoo (ar fi fost putin straniu sa fie altfel, sincer…).

De remarcat ca in top 10 cele mai de incredere branduri gasim nu mai putin de 3 branduri auto: Mercedes, BMW si Audi. Sectorul auto detine de altfel superioritatea in top 10 cele mai de incredere marci cu 3 prezente, urmind bauturile racoritaore, cu 2 prezente (Coca Cola si Pepsi), incaltaminte (suna comunist, dar n-am gasit alt nume) cu 2 prezente: Nike si Adidas, electronice, cu 1 prezenta: Sony, telefoane mobile cu o prezenta: Nokia, si producatori de soft, cu 1 prezenta: Microsoft.

As vrea sa ma opresc un pic la zona auto, unde apar niste rezultate care mie mi se par cel putin surprinzatoare: pe primul loc la brand-awarness se regasesc 3 branduri germane: BMW, Merceds si Audi, urmate de Dacia. Intamplator, cele 3 sunt si branduri de lux… S-ar putea sa fie o diferenta de esantion, insa din gestionarea timp de 6 ani amasini.ro, interesul oamenilor interesati in achizitionarea unei masini se grupeaza altfel. Cele mai vizitate marci de masini ar fi Volkswagen, Opel, Skoda si Dacia/Renault. E foarte probabil ca ele sa nu fie si cele mai bine percepute ca branduri, dar sunt cele mai cautate, iar mie mi se pare putin ciudata aceasta pozitionare, ca brand, in creierul romanilor, cu 3 marci auto de lux in primele 10…

Tot la masini, in topul celor mai prezente online marci se gasesc: Mercedes, BMW si Volkswagen (lui VW i se face un pic dreptate). Iarasi, ma mir un pic pentru ca popularitatea in mediul online, cel putin cea pe care am putut-o vedea prin intermediul masini.ro ca media, e alta: Dacia, Skoda, VW si poate Opel.

Una peste alta, e posibil ca brand-awarness-ul sa fie ceva cu totul diferit de popularitate/necesitate, de acord. In cazul asta, imi pun o intrebare: merita sa ai brand-awarness daca nu vinzi?

Post Your Thoughts